دیشب در یک اقدام نامتعارف ،افرادی که خودرا مامور هلال احمر معرفی نمودند:

 درب های زایشگاه بهمن یزد  مسدود و بیماران سرپائی را تا صبح امروز در بیمارستان محبوس کردند

یزدفردا "در یک حرکت سئوال برانگیز تنها مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان جنوب و جنوب شرق کشور در یزد توسط افرادی که خود را از هلال احمر معرفی می کنند مسدود و از ورود و خروج بیماران سرپایی نیز جلوگیری شد .
به گزارش خبر نگار یزدفردا "خانم (....)یکی از بیماران که دیشب جهت ویزیت به درمانگاه این بیمارستان مراجعه نموده بود در گفتگو با خبرنگاریزدفردا اظهار داشت :چهارشنبه 28 مهرماه 89 حدود ساعت 9 شب جهت ویزیت به این مرکز مراجعه نمودم و ساعت ده و نیم شب پس از اتمام کار هنگامی که قصد مراجعت به منزل را داشتم متوجه شدم که درب این بیمارستان بسته شده و افرادی که خود را مامور سازمان هلال احمر معرفی می کردند از خروج من جلوگیری کرده و تا صبح امروز ساعت هفت و نیم صبح درب ها باز شده و اجازه خروج به ما داده شد .
وی افزود:متاسفانه نه هنگام ممانعت از خروج و نه صبح امروز هیچکس علت این امر را به ما توضیح نداده و واقعا 8 ساعت تمام بدون هیچ توضیحی ما را حبس نموده بودند وی ضمن اعتراض به این حرکت غیر قانونی از مسئولین استان خواست تا موضوع را پیگیری و با کسانی که بدون هیچ توضیحی باعث ایجاد نارضایتی در مردم می شوند برخورد کنند .
وی در مورد دلایل این برخورد اظهار بی اطلاعی کرد و تعداد بیماران همراه خود را 5 نفر اعلام نمود .

در پی بررسی خبرنگار یزدفردا یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود ضمن تائید اظهارات خانم ......افزود :از ساعت 10 شب تا هفت و نیم صبح امروز کلیه درب های بیمارستان توسط افرادی که خود را مامور هلال احمر استان معرفی می کردند مسدود شده و اجازه عبور و مرور به هیچ فردی داده نشد .
وی افزود :در درمان بیماران بستری در این مرکز نیز اخلال و بی نظمی بوجود آمده  به گونه ای که از دیشب تا صبح امروز  پرستاران نتوانستند خدمات خود را به بیماران ارائه دهند .
وی افزود:زایشگاه بهمن یزد از سال 1383 به تنها مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان جنوب و جنوب شرق کشور تغییر کاربری داده و درمانگاه تخصصی اعصاب و روان آن نیز بیماران سرپایی را پذیرش کرده و بیماران اعصاب و روان نیز در بخش های این بیمارستان پذیرش شده و بستری هستند .
وی درمورد دلیل حضور هلال احمر و مسدود کردن درب بیمارستان اظهار داشت :البته مسئولین باید پاسخ دهند اما  آنگونه که قرائن نشان می دهد و شایع شده است هلال احمر استان براساس یک تفاهم نامه که در سال 1335  زایشگاه بهمن را در اختیار صلیب سرخ قرار داده بودند  این محل را  و پس از آن نیز  تا یک ماه قبل یکی از بخش های این مرکز را در اختیار داشته و یک ماه قبل با تخلیه آن عملا در این محل حضوری نداشته است .
وی در مورد اقدام دیشب افزود:متاسفانه دیشب بدون هیچ مقدمه ای  درب های زایشگاه بهمن توسط کسانی که خود را نمایندگان هلال احمر معرفی می کنند مسدود شده و هنوز هم نگهبانی درب این مرکز مستقر است و بخش تخلیه شده نیز توسط لوازمی که به این محل آورده اند تصرف شده است .

آنگونه که شواهد و قرائن نشان می دهد این حادثه نادر در پی ناهماهنگی های بین بخشی ارگانها بوجود آمده و تبعات آن به بیماران و مردم هم سرایت کرده و انتظار این است که مسئولین استان با درایت و مدیریت خود ضمن جلوگیری از اینگونه حرکت های ناشایست  مسائل خود را پشت میز های اداری حل نمایند تا برخوردهایی که باعث ایجاد جو بدبینی بین مردم می شود .

طبق آخرین خبری که به یزدفردا رسیده مسئول و معاونین هلال احمر همزمان با این عمل در همان شب همگی عازم عتبات عالیات شده اند و در حال حاضر نه معاونین و نه رییس هلال احمر در استان حضور ندارند .

گفتنی است :زایشگاه بهمن در سال 1316 تاسیس گردیده است .

یزدفردا آمادگی انعکاس جوابیه ارگانهای ذیربط را اعلام می کند .

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا